Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 18.08.2017, 17:34

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 63
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Поради вчителя-логопеда

 ​АРТЕМЕНКО МАРІЯ ІВАНІВНА

               вчитель-логопед 

                                                  

Дата народження  30 січня 1975 р.

Посада,яку займає педагогічний працівник, стаж роботи на займаній посаді  вчитель-логопед,  вихователь ЦРД №18 м. Коростеня, 20  років

 Загальний стаж педагогічної діяльності за спеціальністю 20 років

Освіта  вища, Коростишівське педучилище,1993р., Переяслав-Хмельницький педуніверситет, 2007р., вчитель початкових класів.

Державні та відомчі нагороди:   Грамота міського відділу  освіти, наказ №100-к від 27.06.2001р

Грамота обласного управління освіти і науки, наказ №152 –н від 15.06.2006 р.

                                                                    

        

ФОРМИ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ - ЛОГОПЕДА  З ДІТЬМИ

                  

             

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ   ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА

Як можна виявити затримку мовленнєвого розвитку?

Затримку  у  мовленнєвому розвитку можна виявити вже з перших днів життя  дитини.  Ознакою,  яка  має  насторожити  батьків  щодо  прогнозу мовленнєвого розвитку новонародженого, є слабкий, монотонний крик. Слід обов’язково проконсультуватися у логопеда, якщо:

–  в  кінці  1  місяця  немовля  не  кричить  при  неприємних  відчуттях (наприклад, коли воно мокре чи хоче їсти); 

– в кінці 4 місяця не усміхається, коли з ним розмовляють; 

– в кінці 5 місяця не вимовляє окремих звуків чи складів („ба-ба-ба” чи „га-га-га”),  не  намагається,  знаходячись  на  руках  у  матері,  відшукувати поглядом названі нею об’єкти („Де тато?”); 

–  в  кінці  7  місяця  не  намагається  привернути  до  себе  увагу  певними звуками; 

– в кінці 9 місяця в мовленні не з’явились повторювані однакові склади, які звучать як одне слово, наприклад: „ма-ма”, „дей-дей”, „да-да”; 

–  в  кінці  10  місяця  малюк  не  може  повторити  за  дорослим  близько восьми  різних  звукосполучень  та  складів,  не  може  заперечно  похитати  головою („ні-ні”), помахати рукою на прощання („бувай-бувай”); 

– в кінці 12 місяця не вимовляє жодного осмисленого „дитячого слова”, яким малюк називає одні й ті самі предмети, осіб, ситуації, не прислухається до музики, не може виконати просту інструкцію (наприклад, „дай машинку”); 

– в кінці 15 місяця не вживає адекватно слів „мама” і „тато”; 

–  в  кінці  19  місяця  не  вимовляє  осмислених  слів,  не  показує  частини тіла, які називає дорослий; 

– в кінці 29 місяця не розуміє значення слів „великий – маленький”.

Перераховані показники вказують на передумови виникнення затримки мовленнєвого розвитку малюка. /Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами: Навчально-методичний посібник у 9 книгах / За заг. ред. Колупаєвої А.А. – К., 2010. – 363 с. /

 Як зробити, щоб язичок дитини став „слухняним”?

Швидшому  виробленню  у  дитини  правильної  артикуляції  звуківсприяють  вправи  гімнастики  для  язичка.  Спочатку  спробуйте  виконати вправи  самі  і  тільки  потім  заохочуйте  до  виконання  артикуляційної гімнастики  дитину.  Це  обов’язково  потрібно  робити  перед  дзеркалом,  що допоможе дитині проконтролювати правильність виконання вправ. Особливу увагу  зверніть  на  чіткість,  плавність,  диференційованість,  точність  та рівномірність відтворюваних рухів, здатність переключення з одного руху на інший.  Заняття  доцільно  проводити  в  ігровій  формі,  що  сприятиме зацікавленості  дитини  й  досягненню  нею  найкращих  результатів.  Варто також читати дитині віршовані мініатюри, що сприятиме удосконаленню її вербальної пам’яті та розвитку мовлення в цілому. 

Буде доцільним виконувати з дитиною такі вправи:

Вправа  „Парканчик”  сприятиме  підготовці  артикуляційного  апарату дитини до вимови шиплячих звуків ([ч], [ш], [ж]).

Опис  вправи:  Зуби  зімкнути;  губи  витягнути  вперед.  Утримувати  таке положення протягом 10 секунд. 

Прочитайте дитині віршик:

Зубки рівно-рівно в ряд,

 Ніби дощечки стоять.

Збудував парканчик ти –

ні проїхать, ні пройти!

Відкривай ворота –

ложка йде до рота,

із борщиком, із кашкою,

із маминою казкою!

                         (Ю. Рібцун)

 Вправа  „Гірка”  допоможе  дитині  оволодіти  свистячими  звуками  ([с],[с′2], [з], [з′], [ц], [ц′]). 

Опис  вправи:  Рот  трохи  відкрити.  Бокові  краї  язика  притиснути  до верхніх  корінних  зубів.  Кінчиком  язика  впертися  в  нижні  передні  зуби.

Утримувати під лічбу 10–15 секунд.

Прочитайте дитині віршик:

Люблять спускатися з гірки малята.

Їх не докличеться мама до хати.

Гіркою мій язичок вигинається,

Хай же із гірки цукерка спускається.

Гірка знаходиться в ротику-хаті,

Спокійна за доню цукерчина мати.

(Ю. Рібцун)

 

Вправа „Дятлик” сприятиме появі у мовленні дитини звуків [р], [р′]. 

Опис  вправи:  Рот  широко  відкрити.  Широкий  язик  підняти  за  верхні зуби. Торкаючись язиком альвеол, вимовляти: „д-д-д”.  Стежте,  щоб  працював  тільки  язик,  а  нижня  щелепа  не  рухалася.

Прочитайте дитині віршик:

Дятли в лісі стукали на сосні вгорі:

– Д-д-д, д-д-д!

Стукали, все, цюкали по сухій корі:

– Д-д-д, д-д-д!

Аж відлуння чулося в дальньому дворі:

– Д-д-д, д-д-д!

(за С. Шушкевичем)

Зверніться за допомогою до логопеда і він порадить, який саме комплекс спеціальних  вправ  для  розвитку  артикуляційної  моторики  необхідно виконувати. 

Що  таке  дихальна  гімнастика  і  яка  її  роль  у  формуванні правильної звуковимови?

Дихальна гімнастика – це комплекс спеціальних вправ, спрямованих на удосконалення  мовленнєвого  дихання  та  вироблення  плавного  ротового видиху  (2–4 секунд)  з  поступовим  збільшенням  тривалості  видиху  до  6–8

секунд. Формування звуковимови можливе лише за умови правильної, чіткої та  координованої  роботи  голосового,  дихального  та  артикуляційного апаратів. Варто навчити дитину розрізняти носовий та ротовий вдих і видих (дихання тільки через ніс або через рот), а також робити фіксований видих зі звуком, складом чи звуконаслідуванням.  

З дитиною доцільно виконувати такі дихальні вправи.

Вправа  „Хом’ячок”  допоможе  дитині  навчитися  почергово  надувати щоки. 

Спочатку виконайте вправу самі, а згодом хай її виконає дитина. 

Загадайте дитині загадку:

Це який дивак знадвору

носить здобич у комору

не на спині у мішку,

а сховавши за щоку?(хом’ячок)

                                          (М. Білецький)

 

Вправа  „  Буря”  сприятиме  виробленню  тривалого  цілеспрямованого повітряного струменя.

Опис вправи: Рот трохи відкритий. Широкий кінчик язика впирається у нижні зуби. Посередині язика покласти соломинку для коктейлю, кінець якої опустити в склянку з водою. Дути через соломинку так, щоб вода забулькала. Стежте  за  тим,  щоб  щоки  не  надувалися,  губи  були  нерухомими.

Прочитайте дитині віршик:

В морі цар Нептун гуляє,

хвилі стрімко підіймає.

В рот соломинку візьму,

в склянці бурю підніму. 

 (Ю. Рібцун)

 

Вправа „Свищик” стане  хорошою підготовчою роботою до оволодіння дитиною свистячими звуками.

Опис вправи: Взяти чисту скляну пляшечку. Кінчик язика висунути так,

щоб він торкався краю горлечка пляшечки. Зі звуком ф-ф-ф плавно видихати

повітря у пляшечку.

Прочитайте дитині віршик:

Свищики зробили діти,

почали вони свистіти.

Пляшечку ти спробуй взяти,

в неї зможеш засвистати?

                                   (Ю. Рібцун)

Будуть  корисними  також  надування  повітряних  кульок,  пусканнямильних бульбашок, ігри з пищавками, вітрячками різних розмірів та форм, гра  на  дитячих  музичних  інструментах  (губна  гармошка,  сопілка,  труба) 

 

      

 

Пошук
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Останнє додане
[20.02.2014][Мої статті]
Зустріч із воїнами АТО (0)
[19.06.2014][Мої статті]
Випускний бал у Центрі розвитку дитини №18 (0)
[06.11.2014][Мої статті]
Фестиваль "Гармонія руху" (0)
[22.05.2015][Мої статті]
Сузір*я талановитих дошкільнят (0)
[03.03.2017][Мої статті]
Фестиваль педагогічної майстерності "Дитина замовляє розвиток" (0)
[19.05.2017][Мої статті]
"ЗЕЛЕНИЙ ВОГНИК" ЗАПРОШУЄ ДО ГРИ (0)

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz